Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), Cumhurbaşkanlığı-na bağlı kurum ve kuruluşlardan İletişim Başkanlığı bünyesinde “kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerine ilişkin talep, görüş ve önerilerin kolayca iletilebilmesi ve bunların ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca değerlendirilerek cevaplandırılması amacıyla” kurulmuştur. 2006 yılında başlatılan bu kamu hizmeti, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı açısından gelişerek, kullanılan yetkiler ve izlenen usuller bakımından ise ilgili mevzuatta özellikle son dönemde yapılan değişikliklerin gösterdiği şekilde güncellenerek sürdürülmekte ve günümüzde CİMER yoluyla milyonlarca kişiye hizmet sağlandığı görülmektedir. Konuyu idare hu-kuku perspektifinden ele alan bu çalışmanın ilk bölümünde, 2022 yılı Haziran ayında yürürlüğe giren Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi Yö-netmeliği’nin getirdiği yeniliklerden hareketle CİMER aracılığıyla yapı-labilecek başvuruların kapsamında meydana gelen değişim, güncel başvuru türlerine değinerek incelenmektedir. İkinci bölümde, günümüzde CİMER aracılığıyla yapılabilecek başvuruların idari yargıda dava açma sürelerine etkisi, farklı ihtimaller tartışılarak değerlendirilmektedir.
The Presidency’s Communication Center (PCC) is created within the structure of Directorate of Communications affiliated to the Presi-dency of the Republic of Türkiye, “in order to easily transfer demands, opinions and suggestions about the activities of public institutions and organizations and in order for the concerned public institutions and or-ganizations to evaluate and respond them”. This public service is set up in 2006 and it is carried out regarding the developments in the use of information technologies and with updates pursuant to the Regulation on Presidency’s Communication Center entered into force in June 2022. Today, millions of people benefit from this service through PCC. In the first section of this study, which addresses the topic from the perspective of administrative law, the amendment of June 2022 concerning the scope of the applications made through PCC is examined. In the second sec-tion, the implications of applications made through PCC on time limits for filing an administrative action are analyzed considering different possibilities.