İleti-ş-im, sa.3, ss.65-80, 2005 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, 1960'larda sinemada etkili olan Toplumsal Gerçekçi filmler çerçevesinde, 1950'lerden itibaren Türkiye'de hızlanan modernleşme sürecinin ne şekilde yaşandığını ve ne gibi sonuçlar doğurduğunu incelemektir. Bu doğrultuda ilk olarak modernleşme süreci ana hatlarıyla ele alınacak, ardından da Toplumsal Gerçekçi akımının niteliklerine değinilecektir. Son olarak da Toplumsal Gerçekçi akımı temsil eden filmlerden Gecelerin Ötesi (Metin Erksan-1959), Karanlıkta Uyananlar (Ertem Göreç-1964), Bitmeyen Yol (Duygu Sağıroğlu-1965) ve Umut (Yılmaz Güney-1970) örneklerinden yola çıkılarak o dönem toplumsal, siyasal ve kültürel koşullarının nasıl işlendiği ortaya çıkarılacaktır.