Alternatif Politika, cilt.11, sa.2, ss.402-429, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu makale 2016-2017 yıllarında, İstanbul’da Ermeni liselerinde eğitim görmüş 18-30 yaş aralığındaki gençlerle gerçekleştirilen bir saha araştırmasının verilerine dayanmaktadır. Günümüz Ermeni gençliğini anlamayı, böylece Türkiye’de gençlik çalışmaları literatürüne bir gayrimüslim azınlık grubu gençliği üzerine yapılmış saha çalışmasının verileriyle katkı sunmayı hedeflemektedir. Makalede, Ermeni liselerinden mezun olan ve Ermenilerin yoğun yaşadığı semtlerde yaşayan gençler hedeflenerek, öncelikle günümüz Ermeni gençlerinin kimlik stratejilerinde mekânın, bir sosyalleşme ve kültür aktarımı alanı olarak okulun etkisi ölçülmek istenmiştir. Bunların yansıra, aile ve kilisenin, gençlerin Ermeni kültürüyle bağlantısında rolü anlaşılmaya çalışılmış, kolektif hafıza ve toplumsal travmaların gençlerin kimlik algıları üzerindeki etkisi sorgulanmıştır. Böylece, Ermenilerin dışa açıldıkları dönemde doğup büyüyen hem de 2007 Hrant Dink suikastı gibi Ermeni topluluğunda travma etkisi yapan olayları da deneyimleyen toplumsal kuşağın kimliği anlaşılmaya çalışılmıştır.
This article aims to contribute to youth studies field in Turkey
through a case study conducted between 2016-2017 on
Armenian high school graduates among 18-30 years old living
in Istanbul’s neighbourhoods densely populated by Armenians.
The article attempts to measure the influence of the school as
socialization and cultural transmission context/space on the
identity strategies of Armenian youth. The article also looks
into the influence of family, church, communal relations,
collective memories and traumas on the Armenian youth and
questions their perception of being Armenian. Consequently,
the article aims to understand a generation of Armenian youth
who was not only born and raised in an era in which Armenian
community was starting to open up, but also experienced
traumatic events such as Hrant Dink’s assassination in 2007.
Keywords: Armenian, Youth, Identity Perception, Identity
Strategies, Social Generation.