Galatasaray Üniversitesi Stratejik İletişim Yönetimi Konferansları (GSÜSTRAT) – V , İstanbul, Turkey, 14 December 2022, pp.58-76
Sürdürülebilirlik liberal ekonomilerde en çok önem atfedilen değerlerden biri halini
almıştır. Sürdürülebilirliğin kendine yer bulduğu birçok işletme net sıfır ve karbon nötr
gibi küresel çapta kabul gören hedefler belirlemektedir. Fosil enerji alanında, karbon
emisyonunun yüksek olması bu işletmelerin sürdürülebilirliğinin güç olduğu değerlendirmesine neden olmaktadır. Bu noktada Ørsted örneği yaygın kanının aksine enerji
sektöründe hedeflenen sürdürülebilirliğin, yeşil geçişle kısa sürede gerçekleştirilebildiğini göstermektedir. İşletmeler kısa vadede düşük riske dayalı kazanç elde etmek
yerine uzun vadeli sürdürülebilir etki yatırımlarına yöneldiklerinde hem sürdürülebilir iş
akışı hem de olası krizlere karşı daha dirençli itibara sahip olmaktadır. Küresel iklim değişikliğinin yarattığı dinamikler, uzun vadede riskin fosil enerji yatırımlarında olduğunu
ve temiz enerjinin uzun vadede daha az risk taşıdığını göstermiştir. Çalışmanın amacı,
karbon salımı yoğun olan endüstrilerde de sürdürülebilirlik temelli stratejiler geliştirildiğinde itibarın olumlu yönde seyredeceğini göstererek, başta fosil enerji sektörü yöneticileri olmak üzere ilgili karar alıcılara Türkçe bir kaynak sunmaktır. Çalışmanın vaka
analizi kısmında, Formbrun ve Harris Interactive araştırma şirketinin geliştirdiği İtibar
Rasyosu modelindeki parametreler temel alınmıştır. Niteliksel bir araştırma yöntemi
olan belge inceleme yöntemiyle Ørsted verileri incelenmiş, şirketin fosil enerjiden yeşil
enerjiye geçişi ve kurumsal itibarı arasında bağlantı kurulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın
sonuç bölümünde Ørsted’in yeşil dönüşümünün, kurumsal itibarına anlamlı bir biçimde olumlu yansıdığı sonucuna ulaşılmıştır.