Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2001
1999 - 2001Ön Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, Teknik Bilimler Myo, Elektronik Ve Otomasyon, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Elaboration, application et évaluation de séquences didactiques pour l'apprentissage en ligne du FLE avec le logiciel Adobe Captivate
2014
2014Yüksek Lisans
Enseignement / apprentissage du FLE avec les jeux vidéo
Yabancı Diller
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçArapça
C1 İleri
C1 İleriFransızca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Fransızca Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Galatasaray Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi Dr.
Galatasaray Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller
2013 - 2019
2013 - 2019Araştırma Görevlisi
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2013
2009 - 2013Dış Ticaret Sorumlusu
Akdemir Metal Makina Kalıp Asn. Tic. A.Ş., Dış Ticaret Sorumlusu
2008 - 2009
2008 - 2009Dış Ticaret Elemanı
ALTA Yedek Parça ve Kalıp San. Tic. A.Ş., Dış Ticaret Elemanı
Makaleler
Tümü (16)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (12)
2022
20221. A Bibliometric Study on Postgraduate Theses in Turkey Investigating the Turkish Vocabulary
ULUOCAK M., EROĞLU S., ALABAY S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.10, sa.4, ss.164-170, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20222. “Self-Learning French Coursebooks” as Part of French Education in Post Tanzimat Era of the Ottoman Empire
ÇANAKLI L. A., ALABAY S.
Journal of Education and Learning , cilt.11, sa.2, ss.104-111, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. A Study on The Usage of Verb’s Complements with Cases by French Bilingual Somalian Students Learning Turkish as A Foreign Language
EROĞLU S., ALABAY S., KEKLİK H.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES , cilt.15, sa.2, ss.113-122, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. HAZIRLIK SINIFLARINDA YABANCI DİL OLARAK FRANSIZCA ÖĞRETİMİ İÇİN BİR DAHİ SAATİ (GENIUS HOUR) ÖNERİSİ: TOONYTOOL®
ALABAY S.
International Journal of Humanities And Art Researches , cilt.6, sa.4, ss.548-559, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. 95. YILDÖNÜMÜNDE SS LOTUS- BOZKURT DAVASINA İLİŞKİN FRANSIZ BASININDA ÇIKAN BAZI HABERLERE DİLSEL BİR BAKIŞ
ALABAY S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION , cilt.10, sa.3, ss.864-874, 2021 (TRDizin)
2021
20216. Development, implementation and evaluation of e-learning materials for FFL with Adobe Captivate software
ALABAY S., BAŞTÜRK M.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES , cilt.14, sa.6, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Students' views on learning French online with Microsoft Teams® during Covid-19 pandemic
ALABAY S.
African Educational Research Journal , cilt.9, sa.2, ss.333-338, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Students’ views on database management systems course designed according to problem-based learning
UZUN A., ONUR A., ALABAY S.
International Journal of Evaluation and Research in Education
, cilt.9, sa.1, ss.177-187, 2020 (Scopus)
2019
20199. DEVELOPING AN INTERACTIVE-EDUCATIONAL MULTI-PLATFORM GAME FOR LEARNING FOREIGN LANGUAGE THROUGH SONY PLAYSTATION 3™ GAME CONSOLES
ALABAY S., GÜNÇAVDI G.
SCI-INT Lahore , cilt.31, sa.3, ss.453-456, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Son Halife Abdülmecit Efendi’nin Maupassant Çevirisi
ÇANAKLI L. A., ALABAY S.
Türklük Bilimi Araştırmaları
, cilt.0, sa.46, ss.29-64, 2019 (TRDizin)
2019
201911. FLT STUDENTS’ INTERCULTURAL COMPETENCE: A BURSA ULUDAĞ UNIVERSITY EXAMPLE
GÜNÇAVDI G., ALABAY S.
SCI-INT Lahore , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201812. Classroom experiences with Microsoft Teams® for foreign language teaching 29
ALABAY S.
Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.26, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201713. E-learning 2.0 dans la classe : Utilisation de Shift® en FLE
ALABAY S., KARA Ş.
INTERTEXT , cilt.44, sa.3/4, ss.177-182, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. La Nécessité de La Traduction Spécialisée et Expérience De Formation Des Traducteurs Spécialisés En Turquie
KARA Ş., ALABAY S.
INTERTEXT , cilt.44, sa.3/4, ss.123-132, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Développement des jeux vidéo interactifs éducatifs et ses effets sur l autonomie et l indépendance de l apprenant en FLE Cas de Gamesalad
ALABAY S., KARA Ş.
INTERTEXT , cilt.3, sa.39, ss.91-95, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201516. Analyse de la genèse instrumentale lors de l utilisation des artefacts tactiles au cours d une activité de créativité pour le FLE aux enfants
KARA Ş., BROUTIN J., ALABAY S.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.28, sa.FRANKOFONİ, ss.231-243, 2015 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Fransızca Hazırlık Öğrencilerinin Ağ Tarafsızlığı (Net Neutralıty) ve Dijital Eşitlik Algıları
ALABAY S.
V. Uluslararası yeni medya konferansı (INMEC 2021), İstanbul, Türkiye, 03 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Geçmişten Günümüze Türkiye'de Profesyonel Fransızzca
ALABAY S.
Uluslararası Profesyonel Eğitim Konferansı, (IPEC 2021), Nevşehir, Türkiye, 23 Ağustos 2021, (Özet Bildiri)
2021
20213. Covıd-19 Pandemisi ve Fransızca Öğretiminde Çevrimiçi Alternatiflerin Başarısı
ALABAY S.
Uluslararası Uzaktan Eğitim Kongresi (IDEC 2021), Ankara, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2021, ss.88, (Özet Bildiri)
2021
20214. Gelişen yapay zekâ ve sanallaşan öğrenme ortamları odağında yabancı dil eğitimi
ALABAY S.
Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları Kongresi (EYZ 2021), Türkiye, 28 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
20215. Global Covid-19 pandemisi: Robotik uygulamalar ve yabancı dil eğitimi
ALABAY S.
Uluslararası Covid-19 Sürecinde Eğitimde Yeni Normlar 2, Artvin, Türkiye, 21 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2017
20176. Raspberry PI In Education: Developing An Embedded Smart Indoor Guidance System
UZUN A., ALABAY S., SALİHOĞLU U. M.
31st International Conference on Teaching, Education Learning (ICTEL), St Vacoas -Phoenix, MAURİTUS, 14 - 15 Aralık 2017, cilt.1, ss.4, (Özet Bildiri)
2017
20177. Use of Futuristic Digital Media in the FLE Class: Case of PlayCanvas
ALABAY S.
3rd. International Symposium on Language Education and Teaching (ISLET), Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
20178. Le Neo-Behaviourisme Dans L’apprentissage D’une Langue À Vision Succinte
SALİHOĞLU U. M., ALABAY S.
Uluslararası Geçmişten Günümüze Bursa’da Frankofoni, 7 - 08 Nisan 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2016
20169. Les outils de la traduction automatique et Le Verlan Une étude statistique
ALABAY S.
Xe Colloque sur la traduction,l’interprétation et la terminologie, Varedero, Küba, 6 - 09 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201610. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültürlerarası boyutun önemi
KARA Ş., ALABAY S., BROUTIN J.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1982-1983, (Özet Bildiri)
2016
201611. From E Learnıng To M Learnıng Effectıve Use Of Technology Trends In Teachıng French As A Foreıgn Language
ALABAY S.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.2249-2251, (Özet Bildiri)
2016
201612. Susuzlaştırılmış endüstriyel atık çamurlarının aynı sistemde enerji geri dönüşümü ile yakılarak bertarafı
ALABAY S., ÇİMEN Y. S., ARIK Ç.
V. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Bursa, Türkiye, 15 - 16 Mart 2016, (Tam Metin Bildiri)
2014
201413. Fransız dili eğitimi alan öğrencilerin Japonca öğrenirken karşılaştıkları zorluklar ve çözüm önerileri
ALABAY S., Refika P., PARLAK E.
IV. Uludağ Üniversitesi Bilgilendirme ve AR-GE Günleri, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2014
Kitaplar
2023
20231. LECTORA AS AN AUTHORING TOOL FOR TEACHING FRENCH AS A FOREIGN LANGUAGE
ALABAY S.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , Gürbüz Mustafa Çağrı, Editör, Palet Yayınları, Konya, ss.115-122, 2023
2023
20232. FRENCH LANGUAGE EDUCATION IN TURKEY ON THE 100 TH YEAR OF REPUBLIC DURING THE OTTOMAN ERA
ALABAY S.
INTERNATIONAL RESEARCH IN EDUCATION SCIENCES VII, DEMİREKİN, Murat, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.5-20, 2023
2023
20233. EĞİTİM 4.0 VE ANİMASYON: YABANCI DİL OLARAK FRANSIZCA ÖĞRETİMİNDE VIDTOON ™
ALABAY S.
Eğitimin Temellerine Bakış: Eğitim Programı, KORUCUK, Murat, Editör, Efe Akademik Yayıncılık, İstanbul, ss.251-259, 2023
2023
20234. Teaching French as a Foreign Language (FLE) through Drama: A Multidimensional Pedagogical Approach
ALABAY S.
Education In An Innovative Perspective, ERDAL,Kelime ALABAY, Sercan ERDAL, Gültekin, Editör, Sentez Yayıncılık, Bursa, ss.44-54, 2023
2022
20225. Yabancı Dil Olarak Türkçe ve Fransızca Öğretimine Yönelik C1 Düzeyinde Hazırlanmış Ders Kitaplarının Değer İletimi Açısından Karşılaştırılması
ALABAY S.
Eğitim Bilimleri Alanındaki Gelişmeler, Rasim Erol Demirbatır, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.311-324, 2022
2022
20226. Digital Literacy in FFL Class: A State University Case
ALABAY S.
Contemporary Issues in Education, ALABAY,Sercan ALABAY GÜNÇAVDI,Gizem, Editör, LAP Lambert Academic Publishing, Chisinau, ss.66-77, 2022
2021
20217. Kahoot! en classe de FLE: Un outil en plaine essor
ALABAY S.
New aspects of the Francophonie at Bursa III: Languages & Art, Alabay, Sercan; Günçavdı Alabay, Gizem, Editör, Lambert Academic Publishing, Bassin, ss.179-185, 2021
2019
20198. Le connectivisme et l’Internet des objets: une nouvelle ère d’apprentissage collaboratif numérique en FLE
ALABAY S.
Les Nouveaux Aspects de la Francophonie À Bursa II: Langues Cultures, GÖKMEN, AYLA, Editör, Éditions universitaires européennes, Beau Bassin, ss.29-45, 2019
2019
20199. L’évaluation de Leap MotionComme Support Pédagogique Dans Les Classesdu FLE
ALABAY S.
Les Nouveaux Aspects de la Francophonie À Bursa II: Langues Cultures, GÖKMEN AYLA, Editör, Éditions universitaires européennes, Beau Bassin, ss.181-191, 2019
2015
201510. Enseignement Apprentissage Du FLE Avec Les Jeux Vidéo
ALABAY S.
Éditions universitaires européennes, Saarbrücken, 2015
2014
201411. La Notion d'Interactivité dans la Mise en Pratiquede la Démarche Actionnelle :Cas du Système de Tableau Numérique Interactif et des Tablettes Tactiles
BROUTIN J., ALABAY S.
Dialogues et diversités francophones, , Editör, Goldpress Nyomda Kft., Szeged, ss.37-50, 2014