Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi HEMAR-G, cilt.20, sa.2/3, ss.46-61, 2018 (Hakemli Dergi)
Amaç: Çalışmanın amacı, tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik eğitimi alanında tıbbi terminoloji öğretiminde tersyüz sınıf yaklaşımının öğrenmeye olası etkisini incelemektir. Çalışmada ters-yüz sınıf yaklaşımının iki temel
bileşeni olan ders öncesi öğretim materyalleri ve ders içi etkinliklerinin algılanan öğrenmeye etkisi, öğrenci görüş
ve değerlendirmelerine göre incelenmiştir.
Yöntem: Araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma, Ankara ilinde Ankara Üniversitesi Sağlık
Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı ön lisans 1. sınıfta öğrenim gören
36 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada anket uygulanmış ve birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde
edilen nicel veriler, betimsel olarak analiz edilmiş; görüşmelerden elde edilen nitel verilere içerik analizi
yapılarak veri doğrulaması gerçekleştirilmiştir.
Bulgular: Çalışma sonucunda ders öncesi dijital materyallerden daha çok görsellerin ve etkileşimli terim
kartlarının öğrenme üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Ders sırasındaki etkinlik süresi boyunca bireysel
çalışma, grup çalışması, kaynak kullanımı ve geri-bildirim aşamalarında algılanan öğrenmenin arttığı
bulunmuştur.
Sonuç: Bulgulara bağlı olarak, öğrencilerin ders öncesi materyalleri çeşitlilik açısından yeterli buldukları ancak bu
materyallerin niteliksel olarak geliştirilmesi gerektiğini düşündükleri, ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada elde edilen
bulguların, gelecekte tasarlanacak ters-yüz sınıf yaklaşımıyla tıbbi terminoloji öğretiminde dikkate alınması
önerilmektedir
Objective: The aim of study is to investigate possible effect of flipped classroom approach on medical
terminology instruction at the medical secretarial education. In parallel to this aim, the effects of the pre-course
instructional materials and in-class activities, which are the two main components of the flipped classroom
approach, on students’ perceived learning were examined according to students’ views and evaluations.
Method: A case study research design was used in this study. The study was carried out, with 36 first year
undergraduate associate degree students studying at the Ankara University Vocational School of Health, Medical
Documentation and Secretarial Program. A questionnaire and one to-one interviews were implemented as data
collection tools. Quantitative data were analyzed descriptively, and triangulated with qualitative data gathered
from the interviews.
Results: The findings of this study indicated that among the pre-course instructional materials, the visuals and
interactive terminology cards were effective on perceived learning of the students. Concerning in-class activities,
perceived learning was increased through the four phases of instruction as individual phase, group phase,
source-use phase and feedback.
Conclusion: Based on the findings, it is found that students thought the variety of pre-course materials were
enough, but they suggested improvements regarding the quality of those materials. It is suggested that those
findings should be taken into consideration in future studies on medical terminology instruction, which will be
designed with a flipped learning approach