Metrikler
Eğitim Bilgileri
1998 - 2001
1998 - 2001Doktora
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Kamu Yönetimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Yüksek Lisans
27 Mart 1994 yerel seçimlerinde günlük gazeteler yoluyla yapılan siyasal tanıtım
İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Uluslararası İlişkiler Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriFransızca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Galatasaray Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2012 - 2020
2012 - 2020Doç. Dr.
Galatasaray Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2001 - 2011
2001 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Galatasaray Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
İşveren markası çalışmalarında gençlere yönelik iletişimde görsel öğelerin kullanımı ile itibar ilişkisi
Yücel Bourse H. (Danışman)
I.ALTINTAŞ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Medyatizasyon kuramı ekseninde toplumsal ve bireysel değişim: Bir sosyal medya araştırması
Yücel Bourse H. (Danışman)
A.ERTEKİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Geleneksel kültür yapısının tele gerçeklik türü ile sürdürülmesi: Gelin Evi örneği
Yücel Bourse H. (Danışman)
Z.MERVE(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Pazarlama iletişimi aracı olarak event pazarlama: Alkollü içecek sektörü üzerine bir araştırma
Yücel Bourse H. (Danışman)
A.KARAKAYA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
E-İTİBAR YÖNETİMİ: DOĞRULAMA İŞARETLERİNİN İTİBARA KATKISI
SANCAR DEMREN G. A.(Eş Danışman), YÜCEL BOURSE H. (Eş Danışman)
C.ALPER(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Kadın bedeni dönüşüm politikaları, self- panoptikon : Women's Health dergisi örneği
YÜCEL BOURSE H. (Danışman)
Y.YÜCEL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (15)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (9)
2025
20251. Kapsayıcılık, Çeşitlilik ve Kesişimsellik Bağlamında Kurumların Queer ÇalışanlaraYönelik İletişim Stratejileri
Uysal S., Yücel H.
İleti-ş-im
, sa.42, ss.6-38, 2025 (TRDizin)
2023
20232. Kültürel Çalışmalar ve Eleştirel Kuram
BOURSE M., YÜCEL BOURSE H.
4. Boyut Medya ve Kültürel Çalışmalar Dergisi , sa.21, 2023 (Hakemli Dergi)
2019
20193. Cultural identity in Turkish advertisements
Yucel H.
SOCIAL SEMIOTICS
, 2019 (SSCI, Scopus)
2017
20174. Alışveriş Merkezlerinin Göstergebilimsel Çözümlemesi
YÜCEL BOURSE H.
Mimarlık ve Yaşam , cilt.2, sa.2, ss.1-17, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Mobilya Markaları ve Toplumsal Sınıflandırma
YÜCEL BOURSE H.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , cilt.2, sa.45, ss.361-378, 2017 (TRDizin)
2017
20176. Image and Tourist Discourses: Turkey Seen by Advertisements
YÜCEL BOURSE H., BOURSE M.
ONLINE JOURNAL OF COMMUNICATION AND MEDIA TECHNOLOGIES , ss.28-39, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. KURUMSAL REKLAMCILIK ALGILAMASINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA: ZİRAAT BANKASI ÖRNEĞİ
YÜCEL BOURSE H.
JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION
, cilt.5, sa.2, ss.44-59, 2017 (TRDizin)
2015
20158. Les identités culturelles dans la série turque Avrupa Yakası le côté européen
YÜCEL BOURSE H.
Signes, Discours et Sociétés , sa.14, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
20139. Sağlık İletişiminin Bakış Açısı ile Türkiye’de Sağlık İşyeri Ortamında Sağlık Çalışanlarına Yönelik Şiddet
ÇINARLI İ., YÜCEL BOURSE H.
İleti-ş-im , ss.31-52, 2013 (TRDizin)
2013
201310. Sağlık İletişiminin Bakış Açısı ile Türkiye’de SağlıkÇalışanlarına Yönelik Şiddet
ÇINARLI İ., YÜCEL BOURSE H.
İleti-ş-im , 2013 (TRDizin)
2013
201311. L’identité turque dans le discours publicitaire turc
YÜCEL BOURSE H.
Signe, discours et société , sa.11, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201012. Signes et discours dans les publicités politiques turques
YÜCEL BOURSE H.
Signe, discours et société , sa.5, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200913. A propos des identités visuelles dans les publicités
YÜCEL BOURSE H.
Signe, discours et société , sa.2, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200814. Le couple homme et femme dans les publicités de parfum occidentaux en Turquie essai d analyse sémiotique
YÜCEL BOURSE H., KARSAK B. M.
Signe, discours et société , sa.1, 2008 (Hakemli Dergi)
2004
200415. Reklamlarda Siyah Beyaz Kullanımı
YÜCEL BOURSE H.
Kilad, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayın , 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Siyasal İletişim: Güncel Sorunlar
YÜCEL BOURSE H., BOURSE M.
1. Uluslararası Medya ve Kültürel Çalışmalar Konferansı, Gaziantep, Türkiye, 06 Eylül 2021, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Female Image ın Turkısh Advertising
YÜCEL BOURSE H.
ICCMTD Conference, 7 - 09 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. L’image publicitaire d’Istanbul : une construction sociale de la réalité
YÜCEL BOURSE H.
CIST2018 Representer les terriroires, Rouen, Fransa, 22 - 24 Mart 2018, cilt.1, ss.641-646, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Framing “Rational Use of Medicine”: Comparative Content Analysis of Turkish Public and Private Sector’s Health Communication Campaigns
ÇINARLI İ., YÜCEL BOURSE H.
15th Annual International Conference on Communication and Mass Media, Atina, Yunanistan, 8 - 11 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. İç dekorasyon ve toplumsal sınıflandırma
YÜCEL BOURSE H.
1. İlişkisel Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. İletişim Bilimleri ve Göstergebilim
YÜCEL BOURSE H., BOURSE M.
Geleceğe Göstergebilimle Bakmak, Özsarı Mustafa, Editör, Balıkesir Belediyesi, ss.309-317, 2024
2023
20233. Konfor Satıcıları: Mobilya Markalarının Göstergebilimsel Çözümlemesi
YÜCEL BOURSE H.
Marka ve Göstergebilim, Güz, Nüket;Bozkurt, Serap, Editör, Es, İstanbul, ss.112-138, 2023
2022
20224. Pour comprendre l'analyse conversationnelle
BOURSE M., YÜCEL BOURSE H.
L'Harmattan, Paris, 2022
2022
20227. "Bir Evlilik Söyleminden Parçalar": Gelin Evi Programı
YÜCEL BOURSE H., Öziç Z. M.
Kültür Göstergebilimi, , Editör, Papatya Bilim, ss.316340, 2022
2021
20218. Kültürlerarası İletişim: Kullanım Kılavuzu
YÜCEL BOURSE H., BOURSE M.
İletişim, İstanbul, 2021
2021
202110. La communication politique: les enjeux d'aujourd'hui
BOURSE M., YÜCEL BOURSE H.
L'Harmattan, Paris, 2021
2019
201911. La communication interculturelle: mode d’xxemploie
BOURSE M., YÜCEL BOURSE H.
L’Harmattan, Paris, 2019
2018
201813. Bildiğimiz Reklamın Sonu: Transmedya Öyküleme
YÜCEL BOURSE H.
Kurumların Yeni İletişim Biçimleri, Gaye Aslı Sancar Demren, Editör, Beta, İstanbul, ss.167-188, 2018
2017
201714. Kültürel Çalışmaları Anlamak
YÜCEL BOURSE H., BOURSE M.
İletişim Yayınları, İstanbul, 2017
2015
201516. Pour Comprendre les Cultural Studies
BOURSE M., YÜCEL BOURSE H.
L'Harmattan, Paris, 2015
2015
201517. Kurumsal Reklam
YÜCEL BOURSE H.
Kurumsallık Parantezinde Yönetim ve İletişim, Karsak, Banu, Editör, Beta, İstanbul, ss.37-63, 2015
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020TÜRK REKLAMINDA KADIN İMGESİNİN GELİŞİMİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YÜCEL BOURSE H. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018TURİZM REKLAMLARI VE TÜRKİYE İMAJI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YÜCEL BOURSE H. (Yürütücü)
2007 - 2008
2007 - 2008İLETİŞİM VE ÖTEKİNİN DİLİ :1930 'DAN GÜNÜMÜZE DEK TÜRK REKLAMLARINDA KULLANILAN FRANSIZCA SÖZCÜKLER
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YÜCEL BOURSE H. (Yürütücü)