Öğr. Gör. Dr. AMİNE HATUN ATAŞ


Rektörlük, -

-


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Atas Amine Hatun, Amine Hatun Atas

E-posta: ahatas@gsu.edu.tr
İş Telefonu: +90 212 227 4480 Dahili: 4710
Web: https://avesis.gsu.edu.tr/ahatas
Ofis: F215
Posta Adresi: Galatasaray Üniversitesi Çırağan Cad. No:36, 34349 Beşiktaş - İstanbul / Türkiye

Metrikler

Yayın

33

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

136

Atıf (Scopus)

29

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

3

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

5

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Dr. Amine Hatun Ataş is a Lecturer at Galatasaray University, specializing in Computer Education and Instructional Technology. She earned her Ph.D. from Middle East Technical University (METU), where she focused on inquiry-based learning, the integration of question-answer systems as cognitive tools, and shared metacognition in online collaborative learning environments. Dr. Ataş has a robust research background, with numerous publications in prestigious journals and contributions to international conferences. She is also engaged in various projects aimed at advancing instructional design and technology-enhanced learning.

Eğitim Bilgileri

2014 - 2021

2014 - 2021

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Çevrim içi iş birlikli öğrenme ortamlarında sorgulayıcı öğrenme topluluğu çerçevesinden paylaşımlı üstbiliş konusunda tasarım-tabanlı bir çalışma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2014

2014

Yüksek Lisans

Anlatım metodu tabanlı öğrenme ortamında mobil cihazlar aracılığıyla kullanılan soru-cevap sistemine ilişkin öğrenci görüşleri Sürdürülebilir Kalkınma

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2024

2024

Sosyal Bilimlerde Meta Analiz

Ölçme ve Değerlendirme

SOBİAD Akademi

2024

2024

AI Python for Beginners: Basics of AI Python Coding!

Bilişim

https://www.deeplearning.ai

2024

2024

Maxqda Tranining

Ar-Ge Yönetimi

TÜBİTAK 3501 SOBID Project

2024

2024

Ethics in the Age of Generative AI

Bilişim

Linkedin Learning

2024

2024

Introduction to Artificial Intelligence

Bilişim

Linkedin Learning

2023

2023

Critical Thinking for More Effective Communication

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2023

2023

Python Quick Start

Bilişim

Linkedin Learning

2023

2023

Artificial Intelligence Foundations: Machine Learning

Bilişim

Linkedin Learning

2023

2023

Introduction to Prompt Engineering for Generative AI

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Linkedin Learning

2023

2023

How to Research and Write Using Generative AI Tools

Ar-Ge Yönetimi

Linkedin Learning

2022

2022

Working with Difficult People

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2022

2022

How to Speak So People Want to Listen

Proje Yönetimi

Linkedin Learning

2022

2022

Improving Emotional Intelligence with Mindfulness

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2022

2022

Emotional Intelligence for Project Managers (Blinkist Summary)

Proje Yönetimi

Linkedin Learning

2022

2022

Embracing Change with Mindfulness

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2022

2022

Body Language for Authentic Leadership

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2021

2021

Digital Addiction

İş Sağlığı ve Güvenliği

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu - BTK - ICT

2021

2021

Teaching and Learning Excellence Centres Training Programme

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Turkish Higher Education Quality Council

2021

2021

Afet Farkındalık Eğitimi

İş Sağlığı ve Güvenliği

T.C. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı - AFAD

2021

2021

Effective Listening

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2021

2021

Speaking Confidently and Effectively

Kişisel Gelişim

Linkedin Learning

2018

2018

Kişisel Stres Yönetimi

Kişisel Gelişim

Middle East Technical University

2018

2018

Mantıksal ve Sözel Akıl Yürütme Eğitimi

Kişisel Gelişim

Middle East Technical University

2017

2017

Robotik Okuryazarlık Eğitmen Eğitimi

Bilişim

Middle East Technical University

2016

2016

Editörlüğe Giriş Eğitimi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Middle East Technical University

2015

2015

Zihin Haritalama Tekniği ile Öğrenmeyi Öğrenme

Eğitim Yönetimi ve Planlama

Middle East Technical University

2015

2015

Uygulamalı Tiyatro

Kişisel Gelişim

Ankara-Çankaya Başkent Halk Eğitim Merkezi

2012

2012

Cisco Bilgisayar Ağları Eğitimi-CCNA

Bilişim

Middle East Technical University

2012

2012

Java Programlama Eğitimi

Bilişim

Middle East Technical University

Araştırma Alanları

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi Dr.

Galatasaray Üniversitesi, Rektörlük, Uzaktan Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezi

2011 - 2020

2011 - 2020

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Rektörlük

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Programlama

Öğretim Teknolojileri Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitime Giriş

Makaleler

Tümü (9)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
Scopus (4)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (3)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Assessing Moodle Usability and Influencing Factors in Higher Education: A Case Study

Ataş A. H., Pinarer Ö.

5th International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL), Balıkesir, Türkiye, 26 - 29 Ağustos 2025, ss.200-204, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2025

2025

2. A Systematic Coding Scheme Proposal for Analyzing Shared Metacognition in Online Collaborative Learning Environments

Ataş A. H., Yildirim Z.

5 th International Conference on Educational Technology and Online Learning, Balıkesir, Türkiye, 26 - 29 Ağustos 2025, ss.213, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2025

2025

3. Shared Conceptual Ground in CSCL: Evidence from a Global Survey

Simon S., Borchers ., Ataş A. H., Tajik E., Çelik B., Čarapina M., et al.

International Society of the Learning Sciences-ISLS Annual Meeting, Helsinki, Finlandiya, 10 - 13 Haziran 2025, ss.63-71, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

4. Automating Thematic Analysis with Multi-Agent LLM Systems

Sankaranarayanan S., Borchers C., Simon S., Tajik E., Ataş A. H., Çelik B., et al.

Joint of LAK 2025 Workshops, LAK-WS 2025, Dublin, İrlanda, 3 - 04 Mart 2025, cilt.3995, ss.229-238, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2025

2025

5. Comparing a Human’s and a Multi-Agent System’s Thematic Analysis: Assessing Qualitative Coding Consistency

Simon S., Sankaranarayanan S., Tajik E., Borchers C., Shahrokhian B., Balzan F., et al.

26th International Conference on Artificial Intelligence in Education, AIED 2025, Palermo, İtalya, 22 - 26 Temmuz 2025, cilt.15879 LNAI, ss.60-73, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License identifier

2018

2018

6. Investigation of Cognitive, Social and Teaching Presence in Synchronous Online Lecture-Based Instruction

Ataş A. H., Yildirim Z., Çakır R.

12th ICITS-International Computer & Instructional Technologies Symposium, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.345-346, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

7. Design, Development and Implementation of a Question-Answer Based Instructional Design Theory

Ataş A. H., Çelik B., Yildirim Z.

ICERI2017 (10th annual International Conference of Education, Research and Innovation), Sevilla, İspanya, 16 - 18 Kasım 2017, ss.6027, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

8. Investigation of a Bi-Directional Question-Answer System and its Instructional Implications

Ataş A. H., Delialioğlu Ö.

AECT International Convention, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 11 Kasım 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Afetlerde Psikolojik Desteğe Yönelik Çevrim İçi Eğitim Sistemi Arayüzünün Ön Ürün Değerlendirmesi

Yildirim Z., Erdur Baker Ö., Türkmen G., Ataş A. H., Özel Şen D.

Fifth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.51, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

10. Adaptation of Mobile Phone Addiction Survey into Turkish and Examination of Mobile Phone Addiction among University Students

Çelik B., Ataş A. H., Yilmaz E.

11th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.816, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Smartphone Use of University Students in Turkey: Purpose, Conditions, and Patterns of Use

Ataş A. H., Çelik B.

11th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.586, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. A Suggestion of a Question-Answer based Instructional Design Theory and Preliminary Findings

Ataş A. H., Çelik B., Yildirim Z.

11th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.644-645, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. A Review of Mobile Technology Acceptance Studies in the Graduate Dissertations in Education

Çelik B., Ataş A. H.

11th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.908, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Comparing Course Engagement for Turkish Vocational Education Students: Cisco vs. Comparison Group

Delialioğlu Ö., Çelik B., Ataş A. H.

12th International Conference on Social Sciences, Amsterdam, Hollanda, 19 - 20 Mayıs 2017, ss.578, (Özet Bildiri)

2015

2015

16. A review of literature on mobile question answer systems subject matter teaching strategy context and student perception

Ataş A. H., Delialioğlu Ö.

2015 AECT International Convention, Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 07 Kasım 2015, ss.1, (Özet Bildiri)

2014

2014

18. Acceptance of a Mobile Question-Answer System Tool: Application of the UTAUT Model

Delialioğlu Ö., Ataş A. H., Aldemir T.

8 th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Edirne, Türkiye, 18 - 20 Eylül 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. Implementation of an Online Question-Answer (Q/A) System as a Mobile Learning Tool

Ataş A. H., Delialioğlu Ö.

E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 21 Ekim 2013, ss.581-586, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

20. Mobil destekli kesintisiz öğrenme ortamına ilişkin BÖTE öğrencilerinin ihtiyacı

Yildirim Z., Delialioğlu Ö., Aşkun C. S., Çiçek M., Ataş A. H., Kilis S., et al.

6th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Gaziantep, Türkiye, 4 Eylül - 06 Ekim 2012, ss.434-438, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Flipped Classroom Approach to Incorporate MOOCs as Micro-Credentials Into Higher Education

Ataş A. H.

Integrating Micro-Credentials With AI in Open Education, Gürhan Durak and Serkan Çankaya, Editör, IGI Global yayınevi, New York, ss.313-340, 2025

2024

2024

2. Enhancing educational assessment through GenAI: Leveraging revised Bloom’s taxonomy for question generation with ChatGPT

Ataş A. H., Çelik B., Aldemir T.

Generative artificial intelligence applications: Holistic reflections from the educational landscape, Hasan Tınmaz,Seda Gökçe Turan, Editör, Peter Lang Publishing, Inc., New York, ss.91-112, 2024

2023

2023

3. Sesli Düşünme Tekniği

Çelik B., Ataş A. H., Aldemir T.

Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırmalar ve Eylem Araştırmaları Yaklaşımlar, Yeni Arayışlar ve Uygulamalar, Sinem Toraman Türk, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.81-114, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

4. A Systematic Design Model for Gamified Learning Environments: GELD Model

Ataş A. H., Çelik B.

Design, Motivation, and Frameworks in Game-Based Learning, Wee Hoe Tan, Editör, Global Publications , Pennsylvania, ss.30-57, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

Desteklenen Projeler

2016 - 2018

2016 - 2018

Afetlerde Psikolojik Destek icin Psikolojik Danışmanlara Yönelik Çevrim İçi Eğitim Geliştirilmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Erdur Baker Ö., Yildirim Z.

2017 - 2017

2017 - 2017

Deprem Farkındalık Simülatörü

TÜBİTAK Projesi , 1511 - TÜBİTAK Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik P. D. P.

Delialioğlu Ö., Çelik B., Ataş A. H.

2017 - 2017

2017 - 2017

ÖGRETIM TEORISI GELISTIRME ÇALISMASI: SORU-CEVAP TABANLI ÖGRETIM TEORISI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Ataş A. H., Çelik B., Yildirim Z.(Yürütücü)

2017 - 2017

2017 - 2017

Hezarfen Delta Kanat Simülatörü

TÜBİTAK Projesi , 1511 - TÜBİTAK Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik P. D. P.

Delialioğlu Ö., Çelik B., Ataş A. H.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2025

Ocak 2025

The International Society of the Learning Sciences (ISLS) Annual Meeting

Bildiri (Özet)

Ocak 2025

Ocak 2025

Journal of Computer and Education Research

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2024

Haziran 2024

Integrating Micro-Credentials With AI in Open Education

Tanınmış Yayınevleri tarafından basılan bilimsel/mesleki kitapta bölüm

Mayıs 2024

Mayıs 2024

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2024

Mayıs 2024

ICETOL International Conference on Educational Technology and Online Learning

Bildiri (Özet)

Mayıs 2024

Mayıs 2024

AECT Virtual & International Convention

Bildiri (Özet)

Mart 2024

Mart 2024

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2023

Mart 2023

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2023

Şubat 2023

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2023

Şubat 2023

Journal of Theoretical Educational Science

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2022

Kasım 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2022

Eylül 2022

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

Participatory Educational Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2022

Ağustos 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2022

Mart 2022

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Journal of Educational Technology and Online Learning

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Haziran 2025

Haziran 2025

A CSCL Paradigm Building Workshop Sürdürülebilir Kalkınma

Çalıştay Organizasyonu

Ataş A. H.
Helsinki, Finlandiya

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2025 - 2025

2025 - 2025

Erasmus Programı

Personel Hareketliliği

Universite Grenoble 1, Fransa



Davetli Konuşmalar

Haziran 2024

Haziran 2024

Sesli Düşünme Tekniği

Seminer

Academy of Research, Design and Training-Türkiye

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

ConnectSürdürülebilir Kalkınma

https://sites.google.com/view/csclresearch/team

Galatasaray Üniversitesi, Turkey